THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kolik bohů na klenbě nebeské, tolik démonů hledejte v temnotách podsvětí... Věčný manichejský protiklad dobra a zla je přeneseně emblémem současných Sorath. Plzeňáci mně na své poslední desce dělají radost a myslím, že i každému, kdo má aspoň trochu rád poctivě a nikoli primitivně a hloupě zahraný blackmetal. Úvodní etudní náznak goticko-renesanční melodiky naznačuje, že posun zaznamenatelný na Gnosis Sorath rozvedli do dalších dimenzí. Chápete-li jejich posun k nosnějším a nikoli pouze zběsile kvílícím plošším riffům jako posun nehodný blackmetalu, je to vaše věc. Podle mne jsou Sorath u nás kromě Avenger (a snad posledních Ritual) jedinou kapelou, která nedělá klasickému blackmetalu ostudu. Máte-li pocit, že se Sorath zaprodali a přeběhli k „trendovému“ deathmetalu, nevíte, o čem mluvíte... Sorath se naučili líp hrát i skládat, více využít všechny nástroje, pohrát si s melodickou souhrou kytar, dát neobvykle velký prostor pěkně zvonivé base (supr!!!), vklínit do své hudby slušná sóla a především stvořit chytlavé skladby, které se svými melodiemi (jimž se Sorath v zásadě nevyhýbají) usadí ve vaší paměti. Omnes Dii... je deska sice čitelná, ale podle mne velmi dobrá. Někdo možná namítne, že zní trochu „švédsky“. Proč ne, souhlasil bych – a nepovažuji to za zápor! Některé pasáže sice budou na někoho působit trochu ploše, ale to jsou přesně ty momenty, kde Sorath zůstávají tradičně blackmetaloví a nebojí se jednoduššího motivu, který je ale zato řádně zběsilý. Temnotou a démonickým chladem čpící texty dodávají navíc Sorathům stále tu správně „černou“ atmosféru a Admirerforestae svým syčícím, ale srozumitelným vokálem odštěkává sice v mnohém směru tradičně blackové, ale slušně napsané i nafrázované démonické vize. Od klasicky blackově působících Chapel Of Abominations či Invocation Of Demogorgon či docela ploché Supreme Cross se dostává až ke skutečně zajímavým věcem jako je např. závěrečná Again As The Slaves. S povděkem kvituji, že mezi tím fašismem nasáklým póvlem typu Inferno nebo Ogmias je tady pořád ještě kapela, která se za svůj black nemusí stydět. Spíš naopak – zatím poslední deska Sortah je kvalitní sbírka instrumentálně dobře zvládnutého, tradičního a dobře složeného blackmetalu, který je navíc zabalen do dobrého zvuku. Jsem nadmíru potěšen...
8 / 10
Admirerforestae
- kytara, zpěv
Francis
- kytara
Mar Markion
- baskytara
Ottar
- bicí
1. Coldherted Blasphemy
2. Invocation of Demogorgon
3. Fete
4. House of The Nameless Ones
5. Supreme Cross
6. Chapel of Abominations
7. The Cold Air
8. Dreamless Sleep
9. Again As The Slaves (Misery of Circulation)
Matache Chavala (vinyl) (2017)
Tumultus / Saros (split) (2005)
Vivimos En Perpetua Guerra (2003)
Omnes Dii Gentium Daemonia (2000)
Gnosis (1998)
Enlightment (split Sorath/Isacaarum EP 7'') (1997)
Voices (demo) (1995)
Matache Chavala (split Sorath/Uncelan) (1994)
666...to Awakening (demo) (1994)
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.